Egy új beszerzési megoldás kis- közép és nagyvállalatoknak
Miért van szükség új beszerzési megoldásra?
Kisvállalkozásoknál: jellemzően nincs dedikált humán erőforrás a beszerzésre, így a társaság alaptevékenységében sikeres cégvezető egy számára idegen piacon csak drágábban és jellemzően rosszabb feltételekkel tud megállapodni, mint egy beszerzési területen tapasztalattal bíró szakértő, amely hosszú távon akár a társaság működését is veszélyeztetheti (pl. egy haszongépjármű nem megfelelő áron és feltételekkel történő beszerzése)
Középvállalkozásoknál: általában van legalább egy ember a beszerzésre, de az ő képességeik, tapasztalataik, piacismeretük sokszor nem megfelelő a megfelelő kondíciók elérésére. Magyarországon az ilyen pozícióban foglalkoztatott munkavállalók esetében jellemző, hogy nem a társaság által elérhető megtakarítás elérését, illetve a szakmai szempontokat helyezik előtérbe a beszállítók kiválasztásánál, hanem a saját maguk által az ügylettel elérhető – a beszállítók által kínált – előnyöket veszik figyelembe
Nagyvállalatoknál: általában már külön beszerzési osztály működik, ahol azonban sokszor az a probléma, hogy nincs megfelelő háttér a beszerzési munka teljesítményének mérésére, így nagyon magas költségek kifizetése mellett sem biztos, hogy a társaság a legjobb kondíciókat éri el. Ezen felül nehéz a beszerzők motivációs szintjét magasan tartani, a magas bérköltségek mellett is gyakran magas a fluktuáció.
Tárgyalópartner Kft. – Együtt számítunk
Mit jelent az “Együtt számítunk”?
Kettős jelentése van:
– a beszerzési folyamat során együtt értékeljük az ajánlatokat
– a Tárgyalópartner Kft. több céget fog össze, együtt kiemelten számítunk a beszállító partnereknek, így a Tárgyalópartner Kft. sokkal kedvezőbb feltételeket tud elérni a vele szerződésben álló társaságoknak